Wauw almost survived week 1 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Wilma Woudenbergh - WaarBenJij.nu Wauw almost survived week 1 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Wilma Woudenbergh - WaarBenJij.nu

Wauw almost survived week 1

Door: wilmavanwoudenbergh

Blijf op de hoogte en volg Wilma

01 Oktober 2011 | Mexico, Mexico-stad

Hallo allemaal, hier ben ik weer na een heftig maar leuk weekje.
Heb afscheid genomen van mn ontzettend lieve schatje en ga hem echt super hard missen, net als jullie.
Het begon meteen goed met de vlucht, want we moesten van Keulen naar Berlijn en daar hadden wel al 2 uur vertraging. De vlucht was verder ok en kregen genoeg te eten.
In Miami moest ik 45 min in de imigratie zitten puur omdat ik een new hire ben (1ste contract), toen door naar het Mariott hotel en dat was zeker niet verkeerd. Heerlijk zachte kingsize bedden. ;-)

De volgende dag vroeg omdat we om 07:00 werden opgehaald.
En als je dan het schip voor de eerste keer ziet dan is het echt wauw.
Het is echt zoals in alle filmpjes op youtube.

Mijn dagen deze week zijn gevuld met traingen over van alles. Van Zero Tolerance, New Hire tour (die is geweldig want dan krijg je het schip te zien vanuit de gastenkant, en word alles uitgelegd) tot GOLD trainingen, of wel je alles volgens de regels doet en altijd vriendelijk en gastvrij bent, welke fucntie je ook hebt.

Het werk is leuk, ik ben deze week het Outteam en dat houd in dat ik in het buffetrestaurant sta: Windjammer deck 16. Is wel ok maar ik ben niet zo van de buffeten. Iedereen heeft zijn eigen wijken die je moet beheren. Ofwel gasten welkom heten en drinken serveren en de tafels schoon houden.
Je word regelmatig naar beneden gestuurd om te leren. Op deck 3,4&5 is de diningroom en worden 2 shiften gedraaid, behalve op deck 5 dat is Mytime restaurant of wel je eigen tijd kun je bepalen.
Ik ben naar deck 3 gestuurd en heb meegelopen met een verschillende tafels. Een waiter en een ass waiter runnen ongeveer 20 gasten, de gasten zitten heel de week aan dezelfde tafels en dus ook dezelfde waiter en ass waiter. En dus goed voor de tip want je weet na 1 dag wat ze willen.
Het werken in de diningroom is veel leuker maar ook veel harder werken, maar dat vind ik niet erg.
Het is een aparte opzet van werken die ik niet gewent ben maar volgens mij kan het ook bijna niet anders als je zoveel gasten hebt. In de keuken staan op verschillende punten de voorgerechten, salades, soepen, hoofgerechten en desserts klaar en die moet je volgens de bestelling oppikken. Ofwel je moet rennen met grote plateau's of trolly's en overal je order ophalen.

De collegas zijn ook allemaal heel erg aardig, heb zelfs 2 NL collegas in het restaurant waarvan er een zelfs uit Aalst komt!!!!! hoe toevallig; Jos Bonekamp? hihi.
Verder hebben we natuurlijk Judith in de Spa en nog een NL daar.

Deze week is het rondje: Haiti, Jamaica en Mexico. De laatste is goed voor zwemmen met dolfijnen en dat ga ik ook echt een keertje doen, schijnt erg geweldig te zijn.

Probeer zoveel als onze werkschema's en tijd verschil van 6 uur het toelaat met Mn schatje te bellen.

Ik ga nu slapen want ik ben kapot, er word door veel mensen ook tussendoor geslapen om toch aan de uren te komen. want je werkt of ontbijt of lunch en sowieso de avond.

Tot snel weer want ik mis jullie.
What's app'en doe ik niet want dat is veel te duur hier, maar smsen, mailen en facebooken wel. :-)

dikke kus

  • 01 Oktober 2011 - 09:32

    Nadine Taal:

    Hè wilmpie, leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Werk jezelf omhoog en je staat zo in het dinning room.

    Geef de dolfijntjes een dikke kus van me!

    En kan nu al niet wachten op je volgende verslag!!!

    Hele dikke kus Nadine

  • 04 Oktober 2011 - 20:39

    Annemarie & Pascal:

    Hoi Wilma

    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Geniet van alle mooie dingen nog komen gaan tussen het (harde) werken door!

    Groetjes van ons

  • 05 Oktober 2011 - 19:02

    Johanna Toebast:

    Dag Wilma!
    Super,dat je het zo naar je zin hebt!
    En met skype is het contact met Geert ook leuk. Veel succes!!!!!!!

  • 05 Oktober 2011 - 19:39

    Em:

    LIKE !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Wilma

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 12678

Voorgaande reizen:

24 September 2011 - 15 April 2012

Mijn eerste contract op een cruiseschip

Landen bezocht: