Dat was al weer week 2 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Wilma Woudenbergh - WaarBenJij.nu Dat was al weer week 2 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Wilma Woudenbergh - WaarBenJij.nu

Dat was al weer week 2

Door: wilmavanwoudenbergh

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Miami

Hallo allemaal, hoe gaat het ermee?
Hier goed! Er is weer een weekje voorbij, maar het gaat wel langzaam hoor!
Maar het was mn eerste week in de diningroom dus dat was wel leuk, veel beter dan de Windjammer.
We, ik en mn waiter, hadden een station van 16 gasten per seating. Maar we hebben geen van de dagen de seatings vol gehad. We hadden leuke gasten en in de 2de seating eigenlijk alleen maar gasten van Curacao dus we konden heerlijk Nederlands praten. Dat vonden de gasten ook erg fijn, zeker degene die ook een paar jaar in Nederland gewoond hebben. En willen allemaal met je op de foto, soms ben je net een attractie. Komt ook wel door dat ik blank ben en blauwe ogen heb (vinden ze allemaal geweldig) en de meeste mensen van de crew gekleurd. Maar het was erg gezellig als je dan in de Windjammer met de lunch aan het werk was dan kon je overal een praatje maken want ze waren met een groep van 80 man. Hihi.

Ik had deze week ook nog m’n trainingen en dat maakt me soms wel heel erg moe, want dat word gewoon ingeroosterd naast je werkuren. Maar sommige zijn ook leuk en interessant. Zo had ik do ochtend zwemmen in de mainpool met een reddingsvest aan en moest je boven op een onderste bovenliggende reddingsboot klimmen om hem weer om te draaien. En daar is niets mis mee in de zon :).
Ook kregen we beelden te zien van cruiseschepen die het niet overleeft hebben, door brand of die zijn gezonken. Interessant, maar hopelijk gebeurt dat hier nooit.

Gisteren was het weer verschrikkelijk voor Miami begrippen. Er waren enorme hoge golven en het schip ging behoorlijk heen en weer en ja je raad het vast wel, ik werd ZEEZIEK!!! Echt geen pretje, alsof je dronken bent en je maag maar rond blijft draaien, en dat zonder een slok alcohol. Maar bij de Medical kunnen we pilletjes ophalen en die werken heel goed. Net als ff goed eten. Na ongeveer een uur werd het al een stuk minder met mn rare gevoel. Tegen 18:00 uur werd het eindelijk rustig. Ook het lopen word er niet makkelijker op, want de ene keer moet je klimmen en de andere keer afdalen zeg maar, hihi.

Vandaag mocht ik weer lekker vroeg beginnen 05:40 in het Solarium, heel mooi op deck 15, maar het regende helaas. Tegen de tijd dat ik klaar was (10:00) was het droog en ben ik met Jos en een paar anderen van het schip afgeweest om wat boodschappen te doen, in een grote shoppingmall waar je volgens mij wel een week voor nodig hebt om alles te zien.

Vanavond een weer nieuwe gasten en een nieuw station met nieuwe waiter, is weer afwachten wie je treft en of het klikt.

Groetjes



  • 13 Oktober 2011 - 11:47

    Anoeska:

    he wil,

    lees wel dat het allemaal even hard aanpoten is. wat kut zeg dat geert niet mee kon, dat zal wel een enorme tegenvaller zijn geweest.
    maar nu ben jij straks degene met de meeste ervaring :-) is het ook wat je er van verwacht hebt of valt het nog een beetje tegen?
    idd heel erg toeval gewoon iemand uit aalst is dit ook de 1e keer voor hem?
    en bijna jarig!!!! kun je heel het schip een rondje geven haha...
    nou hoor snel weer iets van je te lezen

    liefs anoeska

  • 13 Oktober 2011 - 16:58

    Wilma Van Woudenbergh:

    Hey het is redelijk wat ik ervan verwacht had. Het harde werken is niet zo erg, dat is metname in de de diningroom, de windjammer valt wel mee dat is alleen maar borden uithalen en eventueel een drankje serveren. en ja toeval dat Jos ook uit Aalst komt, dat dorp is toch niet zo heel groot. hihi.
    En met Geert skype ik zo veel mogelijk en we bellen. maar internet is een redelijk duur geintje hier. :-(
    Hoe ist met jou buik?
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Wilma

Actief sinds 15 Sept. 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 12676

Voorgaande reizen:

24 September 2011 - 15 April 2012

Mijn eerste contract op een cruiseschip

Landen bezocht: